A A A
normalny kontrast | duży kontrast

Po wieczorze baletowym „Révérence”

Zachęcamy do lektury recenzji Révérence, wieczoru baletowego z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca, pióra redaktor Anny Woźniakowskiej (blog na portalu polskamuza.eu) oraz redaktora Lesława Czaplińskiego (portal Maestro.net.pl). Poniżej zamieszczamy fragmenty i polecamy lekturę całości.

Ten wieczór pozwala wystawić dobrą ocenę naszemu baletowi. Kierująca nim Elena Korpusenko dba o całościowy jego rozwój. Dobrze że sięgnięto po klasykę w niewielkim stopniu obecną dotąd w repertuarze Opery. Taniec z baletu "Korsarz" w układzie Mariusa Petipy w wykonaniu Mizuki Kurosawy i Yauhenia Yatskevicha, czy Freski z baletu "Konik garbusek" również w historycznej choreografii Arthura Saint-Leona w wykonaniu Julii Galambos, Mizuki Kurosawy, Niki Lipolt i Maliki Tokkozhiny mogły cieszyć oczy (…). Jak klasykę tańczą mistrzowie, mogliśmy się wczoraj przekonać, bo spektakl uświetnił występ wspaniałego duetu. Joy Annabelle Womack, amerykańska primabalerina tańcząca na wielu prestiżowych scenach, oraz Mikhail Martynyuk, zasłużony artysta Rosji także występujący na obu półkulach, w "Walcu Moszkowskiego" w choreografii Vasilyia Vainonena i w Pas de deux z III aktu "Don Kichota" w choreografii Aleksandra Gorsky'ego po prostu unosili się nad sceną, dając wzór, do którego należy dążyć. (Anna Woźniakowska)

Całość dostępna TUTAJ.

Wieczór baletowy Révérence (…) w znacznej mierze zdominowały rytmy hiszpańskie: joty i bolera. Jota aragońska, choć nie ta Michaiła Glinki, odznaczała się spontaniczną żywiołowością, ciesząc zarazem oko barwnymi strojami Magdaleny Tesławskiej. Wystąpili w niej tancerze Baletu Opery Krakowskiej, do których w całości należała też choreograficzna wizja Katarzyny Aleksander-Kmieć Ravelowskiego „Bolera”, która wypełniła drugą część wieczoru. (…) W tonacji kolorystycznej dominowały kontrastowe wobec siebie czerwień i czerń, zgodnie z wyobrażeniami na temat południowej, ale i mrocznej natury Andaluzji. (…) Widowisko, które zrazu zapowiadało się dość konwencjonalnie, ostatecznie rozwinęło się w dość zróżnicowany przegląd różnych historycznych i współczesnych estetyk i stylistyk, występujących w międzynarodowej sztuce tańca. (Lesław Czapliński)

Całość dostępna TUTAJ.