A A A
normalny kontrast | duży kontrast

ROZPOCZĘLIŚMY KARNAWAŁ!

3.02.2020

W ubiegłą sobotę na naszej scenie rozpoczął się operowy karnawał. Otworzył go koncert z gościnnym udziałem Nigela Kennedy’ego, a zakończy specjalny spektakl „Zemsty nietoperza” 25 lutego pod hasłem „Nowy Rok w Wiedniu, Ostatki w Krakowie”. Inauguracja karnawału zyskała także pierwsze recenzje.

Red. Anna Woźniakowska na łamach polskamuza.eu odnotowała: Katarzyna Oleś-Blacha, Monika Korybalska, Jarosław Bielecki, Michał Kutnik, Adam Sobierajski i Adam Szerszeń wraz z operową Orkiestrą pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka prezentowali przede wszystkim fragmenty amerykańskich musicali i przeboje południowoamerykańskie. Ubarwiał je operowy Balet. (...) Były w programie koncertu nowe akcenty. Zaliczam do nich brawurową arię Tonia z „Córki pułku” Donizettiego w interpretacji Adama Sobierajskiego oraz... „Kaprys” nr 24 Niccolo Paganiniego na skrzypce solo odśpiewany przez Katarzynę Oleś-Blachę. Było to przedsięwzięcie wręcz niemożliwe do realizacji ale artystka poradziła sobie z nim całkiem udanie. Prezentacja „Kaprysu” nie była przypadkowa. Tradycją operowych koncertów karnawałowych jest bowiem udział w nich gościa specjalnego. Tym razem był nim legendarny brytyjsko-krakowski skrzypek Nigel Kennedy. (całość recenzji dostępna tutaj)

Red. Wacław Krupiński zauważa: [Nigel Kennedy] zagrał oczywiście fragmenty „Czterech pór roku” Vivaldiego, których nagraniem wszedł do historii fonografii, jak i „Medytację” Masseneta, „Czardasza” Montiego (inkrustując go licznymi żartobliwymi wstawkami) oraz, już w ramach bisów, arię „Nessun dorma” z opery „Turandot” Pucciniego. I naprawdę zatrzęsły się mury od oklasków zachwyconej publiczności. (…) Koncert (…) kończyły dwie owacje na stojąco. (całość dostępna na portalu Facebook)

Występ Nigela Kennedy’ego komentuje także Anna Woźniakowska: po blisko półwiecznej obecności na estradzie artysta może mieć dość koncertowej powagi, że chce się muzyką po prostu bawić, nie gubiąc jednocześnie swej wrażliwości i kunsztu. A że nie chce być odbierany jedynie jako wesołek i wciąż o wielkiej muzyce pamięta, dowiódł bisem, żegnając się z publicznością pięknie interpretowanym fragmentem "III Partity E-dur" Johanna Sebastiana Bacha.

Koncert poprowadzili Anna Piekarczyk (Radio Kraków) oraz dyrektor Bogusław Nowak. Balet przygotowała Wioletta Maciejewska, a za scenografię i dobór kostiumów odpowiadała Bożena Pędziwiatr.

Zachęcamy serdecznie do obejrzenia zdjęć autorstwa Ryszarda Korneckiego: