A A A
normalny kontrast | duży kontrast

RUSZA 67. SEZON OPERY KRAKOWSKIEJ. ZNAMY JUŻ REPERTUAR NA WRZESIEŃ, PAŹDZIERNIK I LISTOPAD

13.08.2020

Siedem tytułów operowych, koncert galowy, balet, dwie operetki, w tym jedna premiera oraz spektakle sceny dziecięcej i warsztaty – tak zapowiada się początek 67. sezonu Opery Krakowskiej. Znamy już repertuar na pierwsze trzy miesiące.

>> Sprawdź nowy REPERTUAR <<

Inaugurujemy sezon Koncertem Galowym. 12 września 2020 r. soliści, Chór i Orkiestra pod batutą Tomasza Tokarczyka wystąpią w Ogrodzie Muzeum Archeologicznego w Krakowie po raz drugi. Gościliśmy tam już 27 czerwca, wieńcząc poprzedni sezon – bilety rozeszły się wówczas w niecałe trzy godziny i prędko pojawiły się prośby o powtórkę. Nie powtarzamy, za to proponujemy nowy program. Złożą się nań fragmenty arcydzieł, których inscenizacje doskonale znane są naszej publiczności, m.in. z „Wesela Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta, „Cyganerii” Giacomo Pucciniego, czy „Cyrulika sewilskiego” Gioacchino Rossiniego. Całość otworzy uwertura z opery „Moc przeznaczenia” Giuseppe Verdiego.

"Madama Butterfly" - Archiwum Opery Krakowskiej

27 września na Dużej Scenie zabrzmi „Madama Butterfly” Giacomo Pucciniego. W głównej roli Cio Cio San po raz pierwszy na naszej scenie wystąpi Agnieszka Kuk, a partnerować jej będzie Pavlo Tolstoy (Pinkerton).

W październiku zaprosimy Widzów na bodaj najdłużej wyczekiwaną premierę Opery Krakowskiej, czyli „Orfeusza w piekle” Jacquesa Offenbacha. Pierwotnie miała się odbyć 27 marca, lecz wybuch pandemii spowodował przesunięcie terminu – słynny „piekielny galop” z aktu II zabrzmi już 22 października. Spektakl reżyseruje Włodzimierz Nurkowski, za kierownictwo muzyczne odpowiada Tomasz Tokarczyk.

Oprócz „Orfeusza w piekle” w październiku wystawiamy trzykrotnie „Sen nocy letniej”, spektakl Giorgio Madii – najnowszy na naszej scenie (premiera w 2019 roku) – z muzyką Felixa Mendelssohna Bartholdy’ego. Na początku miesiąca dwukrotnie zagramy „Carmen” z Moniką Korybalską w tytułowej roli oraz partnerującym jej Pawłem Skałubą, a na końcu „Toskę” Giacomo Pucciniego z operowym małżeństwem Agnieszki i Tomasza Kuków w rolach głównych.

Listopad zapowiada się intensywnie i różnorodnie. Na początku trzy spektakle „Strasznego dworu” Stanisława Moniuszki, następnie „Baron cygański” Johanna Straussa z uwielbianym duetem Iwony Sochy i Adama Sobierajskiego w rolach Safii i Sandora Barinkaya, a następnie „Traviata” z Katarzyną Oleś-Blacha, Pawłem Skałubą i Adamem Szerszeniem w rolach głównych.

Wraz ze spektaklami odżywa scena dziecięca oraz warsztaty. Już we wrześniu powracamy z zajęciami muzykoterapeutycznymi dla kobiet w ciąży „Z muzyką od poczęcia”. W październiku zaprosimy najmłodszych Widzów na „Poranki”, czyli na fascynującą podróż w świat kulis teatru. Na afiszu nie mogło zabraknąć spektaklu „Ongaku trzy kamienie” w reżyserii i z muzyką Pawła Wójtowicza. 6 listopada po raz pierwszy zaprezentujemy to przedstawienie poza gmachem Opery – w Nowym Sączu. Z kolei Michał Kutnik wcieli się znów w gospodarza muzycznego ogrodu w uwielbianym przez dzieci spektaklu „Pan Tralaliński”, który zaprezentujemy w listopadzie.

Balet Opery Krakowskiej wkracza w 67. sezon w zupełnie nowych warunkach. Na ukończeniu jest kompleksowy remont i modernizacja zabytkowej siedziby zespołu przy ul. Tomasza 37, w której mieści się również Studio Baletowe Opery Krakowskiej, istniejące od 1963 roku. Inwestycja, realizowana w 70% ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, obejmowała m.in. pełną renowację i konserwację elewacji, wymianę stolarki okiennej, docieplenie obiektu, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej, wymianę konstrukcji dachowej, adaptację poddasza na cele użytkowe, wprowadzenie windy osobowej, wymianę stolarki drewnianej oraz podłogi baletowej. Tancerze mają teraz do swojej dyspozycji wygodne szatnie, dwie sale prób, pokoje socjalne oraz zaplecze do ćwiczeń i rehabilitacji. Na zainteresowanych dziejami sztuki baletowej w Krakowie czeka na parterze interaktywna wystawa dostępna w języku angielskim i dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

Mając świadomość zagrożenia epidemicznego, które jeszcze nie minęło, Opera Krakowska dostosowała procedury udziału Widzów w wydarzeniach w taki sposób, by zapewnić maksymalny poziom bezpieczeństwa.

Widzowie zobowiązani są do zakrywania ust i nosa. Opera zapewnia środki do dezynfekcji rąk, a liczby miejsc na widowni Dużej Sceny oraz Sceny Kameralnej na czwartym piętrze zostają zmniejszone o połowę. Goście teatru powinni utrzymywać dystans społeczny, a Opera udostępnia dodatkowe wyjście z budynku. Każdy uczestnik wydarzeń musi złożyć oświadczenie o stanie swojego zdrowia. Można je odebrać i podpisać przy wejściu do teatru, choć dla usprawnienia obsługi zalecamy, by przybywać do nas z wydrukowanym i podpisanym dokumentem. Oświadczenie do wypełnienia dostępne jest pod poniższym linkiem:

OŚWIADCZENIE O STANIE ZDROWIA UCZESTNIKA WYDARZENIA OPERY KRAKOWSKIEJ

Zespół Opery Krakowskiej ma nadzieję, że w tym sezonie wszystko odbędzie się bez zakłóceń i że wraz z Widzami wspólnie będziemy mogli doświadczać jedynych w swoim rodzaju emocji wypływających z uprawiania sztuki na żywo.

Sprzedaż biletów na większość spektakli i wydarzeń rozpocznie się 17 sierpnia.

 

DOKUMENTY DO POBRANIA:

Regulamin sprzedaży biletów

Regulamin internetowej sprzedaży biletów

Regulamin sprzedaży i realizacji voucherów

Plan widowni - Duża scena