A A A
normalny kontrast | duży kontrast

Wyróżnienie dla Magdaleny Łazarkiewicz za reżyserię „Anny Boleny”

Na portalu AICT Polska (Sekcja polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych) zostało zamieszczone podsumowanie sezonu w krakowskich teatrach - „Teatralny sezon w Krakowie”, autorstwa Łukasza Maciejewskiego - krytyka teatralnego i filmowego, filmoznawcy. Wśród docenionych i wyróżnionych spektakli znalazła się „Anna Bolena” G. Donizettiego - w kategorii „najlepsza reżyseria” krytyk przyznał laur pierwszeństwa Magdalenie Łazarkiewicz. „To nie jest pierwsze spotkanie cenionej reżyserki filmowej i telewizyjnej z materią operową, ale spotkanie zaskakująco pełne i udane” – napisał Łukasz Maciejewski, dodając - „opera  «Anna Bolena» Donizettiego z dosyć sztampowym librettem Felice Romani, pomimo wspaniałej muzyki, stosunkowo rzadko wystawiana jest w Polsce. Łazarkiewicz świadoma ograniczeń przestrzennych krakowskiej opery przekuwa te słabości w siłę. Jej spektakl to triumf reżyserii świadomej operowego medium. Konsekwentnie prowadzony koncept, w którym wszystko to, co oglądamy, rozgrywa się na planie filmu kostiumowego, pozwala na montażowe cięcia, wyciemnienia, zarazem uprawomocnia melodramatyczną umowność libretta. Wizualnie śpiewacy upozowani zostali na postaci z płócien Caravaggia, przenosząc medium muzyczne i teatralne w świat malarstwa i bez mała onirycznej wizji. A Karina Skrzeszewska jako Anna Boleyn zarówno wokalnie, jak i aktorsko jest po prostu wybitna”.


Wyróżnione zostały także m.in. spektakle: 

  • Stanisław Wyspiański „Wesele”, reż. Jan Klata, Narodowy Stary Teatr – najlepszy spektakl sezonu  
  • Christiane F. „Dzieci z dworca ZOO”, reż. Sebastian Oberc, Teatr Barakah – najlepszy spektakl zespołowy 
  • Małgorzata Szydłowska – Alberto Moravia „Konformista 2029”, reż. Bartosz Szydłowski, Teatr Łaźnia Nowa – najlepsza scenografia 
  • Amanita Muskaria „Tożsamość Wila”, reż. Gabriela Muskała, Teatr Ludowy – najciekawszy nowy tekst dramatyczny 
  • Dominik Strycharski – Alberto Moravia „Konformista 2029”, reż. Bartosz Szydłowski, Teatr Łaźnia Nowa – najlepsza muzyka 
  • Dorota Masłowska „Kochanie, zabiłam nasze koty”, dyplom AST, reż. Rafał Dziwisz – najciekawszy spektakl muzyczny 
  • Weronika Pelczyńska – „Z biegiem lat, z biegiem dni [Gdzie jest Pepi]”, adaptacja i reżyseria: Agnieszka Glińska, Teatr im. J.Słowackiego w Krakowie – najlepsza choreografia