A A A
normalny kontrast | duży kontrast

ONGAKU TRZY KAMIENIE

 

Spektakl rodzinny z tłumaczeniem na Polski Język Migowy i audiodeskrypcją, adresowany do dzieci w wieku 9-15 lat.

 

Realizatorzy:
Scenariusz, reżyseria, muzyka i kierownictwo muzyczne: Paweł Wójtowicz
Scenografia i kostiumy: Bożena Pędziwiatr
Asystent reżysera, inspicjent: Agnieszka Sztencel

Obsada:
Władca czasu / Stwór I, Stwór II, Stwór III: Michał Kutnik
Janek: Adrian Domarecki
Merodi: Zuzanna Caban
Tata / Oto: Krzysztof Kozarek

Orkiestra Kameralna Opery Krakowskiej:
Żaneta Seweryn, Krzysztof Wójtowicz, Kristina Kutnik, Patryk Bała, Leszek Pacanek, Małgorzata Piekarczyk, Dominika Olszewska-Szczepanik, Klaudia Dzierża, Marek Lewandowski


Spektakl rodzinny „Ongaku”, utrzymany w konwencji fantasy, jest muzyczną opowieścią o Janku, nastolatku, który stracił matkę i nie może odnaleźć porozumienia z ojcem. W wyobraźni chłopak tworzy tytułową krainę Ongaku, z której przybywa wojowniczka Merodi i wprowadza go w świat tajemnic, poszukiwania odwagi i otwartości. Rozpoczyna się podróż do trzech światów. Jak głosi legenda, znajdują się w nich trzy kamienie prawdy, dzięki którym zniszczona przez złego Waru kraina Ongaku na nowo odzyska równowagę. Te trzy światy są ze sobą połączone i stają się symbolem naszej tolerancji, zrozumienia drugiego człowieka i spojrzenia na otaczający świat z jego perspektywy. 

W opowieści ważną rolę odgrywają drzwi – to one symbolizują brak zrozumienia i ścianę, jaką często budujemy w relacjach z drugim człowiekiem. Drzwi, które zatrzaskuje przed ojcem syn stają się murem odgradzającym go po stracie matki od świata realnego. Podczas swojej przygody uczy się otwierać drzwi do światów chaosu, ciszy i mroku, dzięki czemu poznaje siebie, swoją wrażliwość i umiejętności. Spektakl ukazuje przygody, które otwierają drzwi do zrozumienia człowieka, komunikowania się i budowania więzi ojca z synem. Akcja, edukacja, muzyka i uwrażliwianie to przenikające się elementy, które prowadzą do finału z pozytywnym przesłaniem. 

„Ongaku trzy kamienie jest spektaklem innowacyjnym przystosowanym dla osób z niepełnosprawnościami słuchu, wzroku i ruchu. Odpowiednie elementy jak m. in. audiodeskrypcja, język migowy, efekty dźwiękowe i wizualne umożliwiają każdemu widzowi poznanie świat dźwięków Ongaku, a także edukują i ułatwiają zrozumienie innego człowieka.

Zrealizowano w ramach projektu „Małopolska. Kultura wrażliwa”, finansowanego z budżetu województwa małopolskiego. Koordynatorem projektu jest Małopolski Instytut Kultury w Krakowie.

 

Małopolska. Kultura wrażliwa to projekt, którego celem jest stopniowa zmiana małopolskich instytucji kultury w miejsca coraz bardziej otwarte i przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami. Został zainicjowany w 2016 roku przez samorząd województwa małopolskiego i obejmuje szkolenia, spotkania, wymianę doświadczeń, dostosowanie oferty kulturalnej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz zmiany infrastrukturalne, a także prezentuje sztukę tworzoną przez osoby z niepełnosprawnościami. Więcej informacji o projekcie oraz spektaklu Ongaku trzy kamienie znajdziecie Państwo na stronie www.kulturawrazliwa.pl.