Utwór sięga do postaci Joanny d’Arc, bohaterki narodowej Francji, jej procesu i przygotowań do spalenia na stosie. Libretto, napisane przez poetę i dramaturga Paula Claudela ujmuje Joannę u końca jej misji, gdy patrzy ona na swoje życie z perspektywy oczekiwania na egzekucję.
Zobacz więcejOBSADA
K. Oleś-Blacha, P. Maciołek, M. Ledzion-Porczyńska, J. Bielecki, Ł.Gaj, W. Pańkiw, M. Linde, K. Zawadzki, M. Zawadzka, A. Nowicka, E. Karkoszka, M. Affeltowicz
Utwór sięga do postaci Joanny d’Arc, bohaterki narodowej Francji, jej procesu i przygotowań do spalenia na stosie. Libretto, napisane przez poetę i dramaturga Paula Claudela ujmuje Joannę u końca jej misji, gdy patrzy ona na swoje życie z perspektywy oczekiwania na egzekucję.
Zobacz więcejOBSADA
A. Kuk, P. Maciołek, B. Bagińska, J. Bielecki, S. Marszałowicz, M. Linde, K. Zawadzki, M. Zawadzka, A. Nowicka, E. Karkoszka, M. Affeltowicz
niedziela nd
Obecnie brak wolnych miejsc.
Spektakl dla widzów od 15 lat.
Obsada
Utwór sięga do postaci Joanny d’Arc, bohaterki narodowej Francji, jej procesu i przygotowań do spalenia na stosie. Libretto, napisane przez poetę i dramaturga Paula Claudela ujmuje Joannę u końca jej misji, gdy patrzy ona na swoje życie z perspektywy oczekiwania na egzekucję.
Zobacz więcejOBSADA
A. Kuk, I. Socha, B. Bagińska, Ł.Gaj, W. Pańkiw, M. Linde, K. Zawadzki, M. Zawadzka, A. Nowicka, E. Karkoszka, M. Affeltowicz
piątek pt
Obecnie brak wolnych miejsc.
Obsada3 godz. 20 min | przerwy: 2
„Żadna z oper nie może poszczycić się taką sławą. Od ponad 100 lat jest archetypem gatunku” (P. Kamiński). Historia miłosna, w której zderza sie nie ujarzmione, uwodzicielskie kobiece piękno z męskim pożądaniem i namiętnością zmierzająca ku zatraceniu. Doskonała muzyka, feeryczna i mroczna zarazem, przepowiadająca śmierć od pierwszego aktu. Połączenie uniwersalnej prawdy o losie i przeznaczeniu z żywiołowością materii muzycznej sprawiają, że „Carmen” odbierana jest wciąż jako dzieło aktualne i porywa kolejne pokolenia miłośników opery.
Zobacz więcejOBSADA
M. Korybalska, T. Kuk, I. Socha, P. Maciołek, E. Menaszek, A. Szerszeń, J. Bielecki, M. Kutnik, W. Pańkiw, S. Olejniczak
niedziela nd
Obecnie brak wolnych miejsc.
1 godz. 30 min.
„Usłysz magię świąt!”
niedziela nd
Obecnie brak wolnych miejsc.
Obsada3 godz. 20 min | przerwy: 2
„Żadna z oper nie może poszczycić się taką sławą. Od ponad 100 lat jest archetypem gatunku” (P. Kamiński). Historia miłosna, w której zderza sie nie ujarzmione, uwodzicielskie kobiece piękno z męskim pożądaniem i namiętnością zmierzająca ku zatraceniu. Doskonała muzyka, feeryczna i mroczna zarazem, przepowiadająca śmierć od pierwszego aktu. Połączenie uniwersalnej prawdy o losie i przeznaczeniu z żywiołowością materii muzycznej sprawiają, że „Carmen” odbierana jest wciąż jako dzieło aktualne i porywa kolejne pokolenia miłośników opery.
Zobacz więcejOBSADA
M. Korybalska, T. Kuk, I. Socha, P. Maciołek, E. Menaszek, A. Szerszeń, J. Bielecki, M. Kutnik, W. Pańkiw, S. Olejniczak
środa śr
Obecnie brak wolnych miejsc.
Obsada1 godz. 50 min | przerwy: 1
Jeden z najpopularniejszych w świecie baletów klasycznych – opowieść o dziewczynce, która za sprawą gwiazdkowej zabawki, dziadka do orzechów, wędruje przez baśniową krainę cudowności, gdzie wszystko jest możliwe, jak we śnie... Baśń o „Dziadku do Orzechów i Królu Myszy” napisał w 1816 r. niemiecki poeta, pisarz, muzyk i malarz w jednej osobie E.T.A. Hoffmann.
Zobacz więcejOBSADA
M. Kurosawa, Y. Yatskevich, D. Prokharau, G. Kubacka, A. Mośko, A. Krasouskaya, F. Świeczkowski, J. Galambos, V. Grassmug, N. Lipolt, V. Trukhan, N. Nashman, G. Togni, K. Połeć, M. Tokkozhina , M. Malska, T. Staniak, T. Żurowska, G. Coz, D. Woszek, A. Karandulka, W. Maciejewska, P. Cisłowska, L. Cusinato, A. Kryshchanovich, M. Pluskowski, M. Morfin-Sanchez, N. Nashman, A. Steinke-Wojtala, G. Togni
czwartek cz
Obecnie brak wolnych miejsc.
Obsada1 godz. 50 min | przerwy: 1
Jeden z najpopularniejszych w świecie baletów klasycznych – opowieść o dziewczynce, która za sprawą gwiazdkowej zabawki, dziadka do orzechów, wędruje przez baśniową krainę cudowności, gdzie wszystko jest możliwe, jak we śnie... Baśń o „Dziadku do Orzechów i Królu Myszy” napisał w 1816 r. niemiecki poeta, pisarz, muzyk i malarz w jednej osobie E.T.A. Hoffmann.
Zobacz więcejOBSADA
M. Kurosawa, Y. Yatskevich, M. Pluskowski, M. Tokkozhina, A. Mośko, A. Krasouskaya, F. Świeczkowski, J. Galambos, V. Grassmug, N. Lipolt, V. Trukhan, P. Cisłowska, L. Cusinato, A. Steinke-Wojtala, G. Kubacka, M. Malska, T. Staniak, T. Żurowska, G. Coz, D. Woszek, A. Karandulka, W. Maciejewska, A. Kryshchanovich, M. Morfin-Sanchez, N. Nashman, G. Togni, D. Prokharau, N. Nashman, K. Połeć
czwartek cz
Obecnie brak wolnych miejsc.
Obsada1 godz. 50 min | przerwy: 1
Jeden z najpopularniejszych w świecie baletów klasycznych – opowieść o dziewczynce, która za sprawą gwiazdkowej zabawki, dziadka do orzechów, wędruje przez baśniową krainę cudowności, gdzie wszystko jest możliwe, jak we śnie... Baśń o „Dziadku do Orzechów i Królu Myszy” napisał w 1816 r. niemiecki poeta, pisarz, muzyk i malarz w jednej osobie E.T.A. Hoffmann.
Zobacz więcejOBSADA
M. Kurosawa, Y. Yatskevich, D. Prokharau, G. Kubacka, A. Mośko, A. Krasouskaya, F. Świeczkowski, J. Galambos, V. Grassmug, N. Lipolt, V. Trukhan, N. Nashman, G. Togni, K. Połeć, M. Tokkozhina , M. Malska, T. Staniak, T. Żurowska, G. Coz, D. Woszek, A. Karandulka, W. Maciejewska, P. Cisłowska, L. Cusinato, A. Kryshchanovich, M. Pluskowski, M. Morfin-Sanchez, N. Nashman, A. Steinke-Wojtala, G. Togni
Wyczekiwany wieczór Sylwestrowy w Operze Krakowskiej będzie w tym roku fascynującą podróżą za Atlantyk, do Stanów Zjednoczonych, ojczyny musicalu, Leonarda Bernsteina, Andrew Lloyda Webbera i Georga Gershwina. „W pewien piękny wieczór…”, a konkretnie 31 grudnia, pożegnamy Stary Rok i powitamy Nowy z Artystami Opery Krakowskiej, z którymi udamy się aż na Time Square, posłuchamy wielkiego przeboju Franka Sinatry „New York, New York”, z Cole Porterem wpadniemy na Broadway, aby poprosić Kate o pocałunek, obejrzeć „Skrzypka na dachu”, „West Side Story” i „Kandyda”. Wracając z musicalu, zatańczymy po drodze „Deszczową piosenkę”, a niektórzy być może przetańczą całą noc!
Zobacz więcej
OBSADA
K. Oleś-Blacha, M. Korybalska, A. Szerszeń, M. Kutnik, A.Sobierajski, J.Bielecki
Wyczekiwany wieczór Sylwestrowy w Operze Krakowskiej będzie w tym roku fascynującą podróżą za Atlantyk, do Stanów Zjednoczonych, ojczyny musicalu, Leonarda Bernsteina, Andrew Lloyda Webbera i Georga Gershwina. „W pewien piękny wieczór…”, a konkretnie 31 grudnia, pożegnamy Stary Rok i powitamy Nowy z Artystami Opery Krakowskiej, z którymi udamy się aż na Time Square, posłuchamy wielkiego przeboju Franka Sinatry „New York, New York”, z Cole Porterem wpadniemy na Broadway, aby poprosić Kate o pocałunek, obejrzeć „Skrzypka na dachu”, „West Side Story” i „Kandyda”. Wracając z musicalu, zatańczymy po drodze „Deszczową piosenkę”, a niektórzy być może przetańczą całą noc!
Zobacz więcej
OBSADA
K. Oleś-Blacha, M. Korybalska, A. Szerszeń, M. Kutnik, A.Sobierajski, J.Bielecki
Wyczekiwany wieczór Sylwestrowy w Operze Krakowskiej będzie w tym roku fascynującą podróżą za Atlantyk, do Stanów Zjednoczonych, ojczyny musicalu, Leonarda Bernsteina, Andrew Lloyda Webbera i Georga Gershwina. „W pewien piękny wieczór…”, a konkretnie 31 grudnia, pożegnamy Stary Rok i powitamy Nowy z Artystami Opery Krakowskiej, z którymi udamy się aż na Time Square, posłuchamy wielkiego przeboju Franka Sinatry „New York, New York”, z Cole Porterem wpadniemy na Broadway, aby poprosić Kate o pocałunek, obejrzeć „Skrzypka na dachu”, „West Side Story” i „Kandyda”. Wracając z musicalu, zatańczymy po drodze „Deszczową piosenkę”, a niektórzy być może przetańczą całą noc!
Zobacz więcej
OBSADA
K. Oleś-Blacha, M. Korybalska, A. Szerszeń, M. Kutnik, A.Sobierajski, J.Bielecki
Dyrekcja Opery Krakowskiej zastrzega sobie prawo do zmian w obsadzie i repertuarze.