A A A
normalny kontrast | duży kontrast

marzec 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

kwiecień 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

maj 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
04.04.2020
sobota sb
18:30
Joanna d'Arc <br>na stosie

Joanna d'Arc
na stosie

Arthur Honegger
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
1 godz. 30 min.

Utwór sięga do postaci Joanny d’Arc, bohaterki narodowej Francji, jej procesu i przygotowań do spalenia na stosie. Libretto, napisane przez poetę i dramaturga Paula Claudela ujmuje Joannę u końca jej misji, gdy patrzy ona na swoje życie z perspektywy oczekiwania na egzekucję.

Zobacz więcej

05.04.2020
niedziela nd
18:30
Joanna d'Arc <br>na stosie

Joanna d'Arc
na stosie

Arthur Honegger
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
1 godz. 30 min.

Utwór sięga do postaci Joanny d’Arc, bohaterki narodowej Francji, jej procesu i przygotowań do spalenia na stosie. Libretto, napisane przez poetę i dramaturga Paula Claudela ujmuje Joannę u końca jej misji, gdy patrzy ona na swoje życie z perspektywy oczekiwania na egzekucję.

Zobacz więcej

17.04.2020
piątek pt
18:30
Opowieści<br> Hoffmanna

Opowieści
Hoffmanna

Jacques Offenbach
Duża Scena
3 godz. 45 min | przerwy: 2

Libretto opery oparte jest na kilku opowiadaniach niemieckiego romantyka, prekursora fantastyki grozy, E.T.A. Hoffmanna, który występuje w niej także jako postać. To on opowiada dzieje swoich miłości do trzech kobiet: Olimpii, Antonii i Giulietty. Każda z miłości jest inna i każda nieosiągalna, ponieważ zawsze jakiś demon zła krzyżuje plany spełnienia. Hoffmannowi pozostaje wierna wyłącznie Muza, tylko ją może kochać, bo taki jest los Poety. Muzyka opery idealnie przylega do warstwy dramaturgicznej, każda z opowieści otrzymała odmienny koloryt, nad całością unosi się aura fantastyki, tak charakterystyczna dla Hoffmannowskiej prozy. „Opowieści” obfitują we wspaniałe muzyczne przeboje a wśród nich niezwykle popularna barkarola, aria lalki Olimpii, pieśń Antonii czy pieśń o karle Kleinzacku.

Zobacz więcej

OBSADA

T. Kuk, M. Korybalska, K. Oleś-Blacha, G. Szostak, J. Ratajczak, V. Grokholskyi, S. Marszałowicz, A. Cząstka-Niezgódka, J. Wróbel, K. Kozarek, J. Wójcik 

19.04.2020
niedziela nd
18:30
Opowieści<br> Hoffmanna

Opowieści
Hoffmanna

Jacques Offenbach
Duża Scena
3 godz. 45 min | przerwy: 2

Libretto opery oparte jest na kilku opowiadaniach niemieckiego romantyka, prekursora fantastyki grozy, E.T.A. Hoffmanna, który występuje w niej także jako postać. To on opowiada dzieje swoich miłości do trzech kobiet: Olimpii, Antonii i Giulietty. Każda z miłości jest inna i każda nieosiągalna, ponieważ zawsze jakiś demon zła krzyżuje plany spełnienia. Hoffmannowi pozostaje wierna wyłącznie Muza, tylko ją może kochać, bo taki jest los Poety. Muzyka opery idealnie przylega do warstwy dramaturgicznej, każda z opowieści otrzymała odmienny koloryt, nad całością unosi się aura fantastyki, tak charakterystyczna dla Hoffmannowskiej prozy. „Opowieści” obfitują we wspaniałe muzyczne przeboje a wśród nich niezwykle popularna barkarola, aria lalki Olimpii, pieśń Antonii czy pieśń o karle Kleinzacku.

Zobacz więcej

OBSADA

T. Kuk, M. Korybalska, K. Oleś-Blacha, G. Szostak, J. Ratajczak, V. Grokholskyi, W. Pańkiw, A. Cząstka-Niezgódka, J. Wróbel, K. Kozarek, J. Wójcik

24.04.2020
piątek pt
18:30
Madama Butterfly

Madama Butterfly

Giacomo Puccini
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 2

Jedna z najpiękniejszych historii o zawiedzionej miłości. Opowiada o uczuciu gejszy Cio-Cio-San do porucznika amerykańskiej marynarki, które z powodu kulturowego mezaliansu i obyczajowych różnic, kończy się dla bohaterki tragicznie. 

Zobacz więcej

OBSADA

A. Kuk, T. Kuk, M. Korybalska, A. Szerszeń, K. Kozarek, W. Pańkiw, K. Wiktor-Kałucka, M. Kutnik, J. Wójcik, A. Wartalski, M. Herman, A. Gajdzik-Krzyżanowska, M. Sznajder-Dziechciowska, J. Rakoczy

26.04.2020
niedziela nd
18:30
Madama Butterfly

Madama Butterfly

Giacomo Puccini
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 2

Jedna z najpiękniejszych historii o zawiedzionej miłości. Opowiada o uczuciu gejszy Cio-Cio-San do porucznika amerykańskiej marynarki, które z powodu kulturowego mezaliansu i obyczajowych różnic, kończy się dla bohaterki tragicznie. 

Zobacz więcej

OBSADA

A. Kuk, T. Kuk, M. Korybalska, A. Szerszeń, K. Kozarek, W. Pańkiw, K. Wiktor-Kałucka, M. Kutnik, J. Wójcik, M. Herman, L. Rogalewski, A. Sotnicka, K. Mędrek-Żurek, J. Rakoczy

30.04.2020
czwartek cz
18:30
Cyganeria

Cyganeria

Giacomo Puccini
Duża Scena
2 godz. 50 min | przerwy: 2

„...świeżość, młodość, namiętność, wesołość, łzy wylane w milczeniu, miłość, która daje radość i każe cierpieć.” – pisał Puccini o temacie idealnym dla opery, który znalazł w powieści Murgera „Sceny z życia cyganerii”, bliskiej mu przez doświadczenia kilku własnych studencko-artystycznych lat w mediolańskim konserwatorium. 

Zobacz więcej

OBSADA

T. Kuk, I. Socha, A. Szerszeń, K. Oleś-Blacha, M. Kutnik, W. Pańkiw, A. Biegun, J. Ozimkowski, J. Dębowski, S. Knapik, D. Palonek, J. Migała, J. Dijuk

Dyrekcja Opery Krakowskiej zastrzega sobie prawo do zmian w obsadzie i repertuarze.