A A A
normalny kontrast | duży kontrast

grudzień 2018

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 

styczeń 2019

p
w
ś
c
p
s
n
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

luty 2019

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 
 
 
 
 
 
 
 
 

marzec 2019

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 

kwiecień 2019

p
w
ś
c
p
s
n
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

maj 2019

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
 
 
04.05.2019
sobota sb
18:30
Straszny dwór
kup bilet

Straszny dwór

Stanisław Moniuszko
Dyrygent: Piotr Wajrak
Duża Scena
2 godz. 50 min | przerwy: 1

Powracający z wojny dwaj bracia składają przyrzeczenie pozostania w kawalerskim stanie, ale kiedy poznają piękne panny z sąsiedniego dworu, trudno im będzie dotrzymać obietnicy... Premierowe wykonanie Strasznego dworu odbyło się w Warszawie we wrześniu 1865 roku i nic dziwnego, że ta będąca syntezą staropolskiej kultury, przywołująca temat świetności XVIII-wiecznej Polski opera wywołała wtedy prawdziwą manifestację patriotyczną wśród zgromadzonej publiczności.

Zobacz więcej

OBSADA

T. Kuk, B. Urbanowicz, M. Korybalska, K. Oleś-Blacha, A. Szerszeń, M. Barylak, M. Kutnik, W. Pańkiw, K. Kozarek, P. Szczepanek, A. Gajdzik-Krzyżanowska, K. Mędrek-Żurek

05.05.2019
niedziela nd
18:30
Straszny dwór
kup bilet

Straszny dwór

Stanisław Moniuszko
Dyrygent: Piotr Wajrak
Duża Scena
2 godz. 50 min | przerwy: 1

Powracający z wojny dwaj bracia składają przyrzeczenie pozostania w kawalerskim stanie, ale kiedy poznają piękne panny z sąsiedniego dworu, trudno im będzie dotrzymać obietnicy... Premierowe wykonanie Strasznego dworu odbyło się w Warszawie we wrześniu 1865 roku i nic dziwnego, że ta będąca syntezą staropolskiej kultury, przywołująca temat świetności XVIII-wiecznej Polski opera wywołała wtedy prawdziwą manifestację patriotyczną wśród zgromadzonej publiczności.

Zobacz więcej

OBSADA

T. Kuk, B. Urbanowicz, M. Korybalska, K. Oleś-Blacha, A. Szerszeń, M. Barylak, M. Kutnik, W. Pańkiw, K. Kozarek, P. Szczepanek, A. Gajdzik-Krzyżanowska, K. Mędrek-Żurek

07.05.2019
wtorek wt
18:30
Beata
kup bilet

Beata

Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
1 godz. 40 min.

„Beata” to opera komiczna, która przez samego autora, zwana była operetką, a przez badaczy komedią muzyczną. To jednoaktowe dzieło swoją premierę miało w 1872 roku, na cztery miesiące przed śmiercią kompozytora. Tym samym, była to ostatnia ukończona przez niego opera. 

Akcja „Beaty” rozgrywa się w Szwajcarii, co czyni te operę drugim, po „Parii”, dziełem, którego akcja umieszczona jest poza Polską. Autorem libretta jest Jan Chęciński - twórca, który już wcześniej współpracował z Moniuszką przy takich operach jak „Verbum nobile”, „Straszny dwór” czy wspomniana „Paria”. Treść opery oscyluje wokół miłosnych perypetii oraz fizycznych niedomagań bohaterów, całość jednak zwieńczona jest szczęśliwym finałem.

 

OBSADA

K. Oleś-Blacha, Ł. Załęski, J. Ratajczak, P. Maciołek, W. Franek, M. Korybalska, M. Godlewski, W. Śmiłek, A. Szerszeń

10.05.2019
piątek pt
18:30
Carmen
kup bilet

Carmen

Georges Bizet
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
3 godz. 20 min | przerwy: 2

"Żadna z oper nie może poszczycić się taką sławą. Od ponad 100 lat jest archetypem gatunku" (P. Kamiński). Historia miłosna, w której zderza sie nie ujarzmione, uwodzicielskie kobiece piękno z męskim pożądaniem i namiętnością zmierzająca ku zatraceniu. Doskonała muzyka, feeryczna i mroczna zarazem, przepowiadająca śmierć od pierwszego aktu. Połączenie uniwersalnej prawdy o losie i przeznaczeniu z żywiołowością materii muzycznej sprawiają, że „Carmen” odbierana jest wciąż jako dzieło aktualne i porywa kolejne pokolenia miłośników opery.

Zobacz więcej

OBSADA

M. Korybalska, T. Kuk, I. Socha, P. Maciołek, D. Proszek, A. Szerszeń, J. Bielecki, M. Kutnik, W. Pańkiw, S. Olejniczak

12.05.2019
niedziela nd
18:30
Carmen
kup bilet

Carmen

Georges Bizet
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
3 godz. 20 min | przerwy: 2

"Żadna z oper nie może poszczycić się taką sławą. Od ponad 100 lat jest archetypem gatunku" (P. Kamiński). Historia miłosna, w której zderza sie nie ujarzmione, uwodzicielskie kobiece piękno z męskim pożądaniem i namiętnością zmierzająca ku zatraceniu. Doskonała muzyka, feeryczna i mroczna zarazem, przepowiadająca śmierć od pierwszego aktu. Połączenie uniwersalnej prawdy o losie i przeznaczeniu z żywiołowością materii muzycznej sprawiają, że „Carmen” odbierana jest wciąż jako dzieło aktualne i porywa kolejne pokolenia miłośników opery.

Zobacz więcej

OBSADA

M. Korybalska, T. Kuk, I. Socha, P. Maciołek, D. Proszek, A. Szerszeń, J. Bielecki, M. Kutnik, W. Pańkiw, S. Olejniczak

14.05.2019
wtorek wt
11:00
Muzyka i magia

Muzyka i magia

Andrzej Zarycki
Dyrygent: Marek Kluza
Duża Scena
1 godz. 20 min

Fantastyczna podróż w magiczną krainę muzyki i baśni oczaruje dzieci niezwykłością zdarzeń. Bo jak mówi jedna z piosenek spektaklu - "Jest wiele teatrów na świecie bardziej i mniej poważnych, lecz najwspanialszym dla dzieci jest teatr wyobraźni"! 

Zobacz więcej

OBSADA

A. Biegun, S. Knapik, M. Kutnik, M. Korybalska, A. Cząstka, K. Wiktor-Kałucka, K. Kozarek, F. Makuch, J. Dębowski, B. Zawiślak-Dolny, K. Mędrek-Żurek, M. Herman

17.05.2019
piątek pt
11:00
Manru

Manru

Ignacy Jan Paderewski
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 2

To historia nieszczęśliwej miłości, nakreślająca też temat różnic społecznych i braku tolerancji. Jedna z głównych bohaterek – Ulana cierpi z powodu odrzucenia ze strony matki, jak i całej wsi, którego powodem jest brak akceptacji jej małżeństwa z Cyganem Manru. Jest także niepewna miłości własnego męża, w którym powoli zaczyna budzić się tęsknota do „cygańskiego” trybu życia oraz dawne uczucie do Cyganki Azy. Najbardziej poruszającym momentem dzieła nie jest tragiczny finał III aktu, a akt II, kiedy obserwujemy głównych bohaterów -  tęskniącego za wolnością Manru i oddaną mu i poświęcającą się dla niego Ulanę  i towarzyszące im emocje.

Zobacz więcej

OBSADA

T. Kuk, A. Kuk, O. Maroszek, M. Godlewski, M. Korybalska, W. Pańkiw, A. Biegun, J. Bielecki, A. Flondro

18.05.2019
sobota sb
18:30
Manru
kup bilet

Manru

Ignacy Jan Paderewski
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 2

To historia nieszczęśliwej miłości, nakreślająca też temat różnic społecznych i braku tolerancji. Jedna z głównych bohaterek – Ulana cierpi z powodu odrzucenia ze strony matki, jak i całej wsi, którego powodem jest brak akceptacji jej małżeństwa z Cyganem Manru. Jest także niepewna miłości własnego męża, w którym powoli zaczyna budzić się tęsknota do „cygańskiego” trybu życia oraz dawne uczucie do Cyganki Azy. Najbardziej poruszającym momentem dzieła nie jest tragiczny finał III aktu, a akt II, kiedy obserwujemy głównych bohaterów -  tęskniącego za wolnością Manru i oddaną mu i poświęcającą się dla niego Ulanę  i towarzyszące im emocje.

Zobacz więcej

OBSADA

S. Kostecki, J. Wagner, O. Maroszek, L. Skrla, M. Korybalska, W. Pańkiw, A. Biegun, J.Bielecki, A. Flondro

19.05.2019
niedziela nd
11:00
PORANKI
kup bilet

PORANKI

…a czy ja też mogę zaśpiewać na scenie?

Antresola
1 godz. 30 min.

Zobacz więcej

…a czy ja też mogę zaśpiewać na scenie?

19.05.2019
niedziela nd
16:30
#opera
Warsztat

#opera

Duża Scena
1 godz.
19.05.2019
niedziela nd
18:30
Manru
kup bilet

Manru

Ignacy Jan Paderewski
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 2

To historia nieszczęśliwej miłości, nakreślająca też temat różnic społecznych i braku tolerancji. Jedna z głównych bohaterek – Ulana cierpi z powodu odrzucenia ze strony matki, jak i całej wsi, którego powodem jest brak akceptacji jej małżeństwa z Cyganem Manru. Jest także niepewna miłości własnego męża, w którym powoli zaczyna budzić się tęsknota do „cygańskiego” trybu życia oraz dawne uczucie do Cyganki Azy. Najbardziej poruszającym momentem dzieła nie jest tragiczny finał III aktu, a akt II, kiedy obserwujemy głównych bohaterów -  tęskniącego za wolnością Manru i oddaną mu i poświęcającą się dla niego Ulanę  i towarzyszące im emocje.

Zobacz więcej

OBSADA

T. Kuk, A. Kuk, O. Maroszek, M. Godlewski, M. Korybalska, W. Pańkiw, A. Biegun, J. Bielecki, A. Flondro

24.05.2019
piątek pt
11:00
Kopciuszek
Balet do muzyki Gioacchino Rossiniego

Kopciuszek

Dyrygent: Sebastian Perłowski
Duża Scena
1 godz. 20 min

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze. Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. Kopciuszek w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością.

Zobacz więcej

OBSADA

Balet Opery Krakowskiej,
I. Socha, K. Wiktor-Kałucka, A. Cząstka, A. Sobierajski, M. Kutnik, W. Pańkiw, O. Tsymbaluk

 

25.05.2019
sobota sb
18:30
Kopciuszek
kup bilet
Balet do muzyki Gioacchino Rossiniego

Kopciuszek

Dyrygent: Sebastian Perłowski
Duża Scena
1 godz. 20 min

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze. Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. Kopciuszek w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością.

Zobacz więcej

OBSADA

Balet Opery Krakowskiej,
K. Oleś-Blacha, K. Wiktor-Kałucka, M. Korybalska, A. Sobierajski, A. Biegun, W. Pańkiw, O. Tsymbaluk

26.05.2019
niedziela nd
18:30
Kopciuszek
kup bilet
Balet do muzyki Gioacchino Rossiniego

Kopciuszek

Dyrygent: Sebastian Perłowski
Duża Scena
1 godz. 20 min

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze. Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. Kopciuszek w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością.

Zobacz więcej

OBSADA

Balet Opery Krakowskiej,
I. Socha, K. Wiktor-Kałucka, A. Cząstka, A. Sobierajski, M. Kutnik, W. Pańkiw, O. Tsymbaluk

31.05.2019
piątek pt
10:00
Pan Tralaliński
Scena Kameralna
1 godz. 10 min.

„Pan Tralaliński” to spektakl  adresowany do dzieci w wielu 6-10 lat, będący połączeniem muzyki wybitnych polskich kompozytorów i poezji napisanej specjalnie dla najmłodszych.

Podczas przedstawienia prezentowane są m.in. wybrane pieśni z „Abecadła” Witolda Lutosławskiego, które kompozytor nazywał piosenkami dziecinnymi i opatrzył adnotacją: „do wykonywania dla dzieci i przez dzieci”. Muzykolog Mieczysław Tomaszewski pisał o nich: „Jest w nich prostota osiągnięta przez koncentrację, nierezygnowanie ze środków, użycie bogatego ich zespołu, ale aluzyjne, liczące na wrażliwość i inteligencję słuchacza”.

Zobacz więcej

OBSADA

M. Kutnik, K. Wiktor-Kałucka, K. Mędrek-Żurek, M. Barylak, K. Kozarek, K. Kutnik

31.05.2019
piątek pt
12:00
Pan Tralaliński
Scena Kameralna
1 godz. 10 min.

„Pan Tralaliński” to spektakl  adresowany do dzieci w wielu 6-10 lat, będący połączeniem muzyki wybitnych polskich kompozytorów i poezji napisanej specjalnie dla najmłodszych.

Podczas przedstawienia prezentowane są m.in. wybrane pieśni z „Abecadła” Witolda Lutosławskiego, które kompozytor nazywał piosenkami dziecinnymi i opatrzył adnotacją: „do wykonywania dla dzieci i przez dzieci”. Muzykolog Mieczysław Tomaszewski pisał o nich: „Jest w nich prostota osiągnięta przez koncentrację, nierezygnowanie ze środków, użycie bogatego ich zespołu, ale aluzyjne, liczące na wrażliwość i inteligencję słuchacza”.

Zobacz więcej

OBSADA

M. Kutnik, K. Wiktor-Kałucka, K. Mędrek-Żurek, M. Barylak, K. Kozarek, K. Kutnik

Dyrekcja Opery Krakowskiej zastrzega sobie prawo do zmian w obsadzie i repertuarze.