A A A
normalny kontrast | duży kontrast

luty 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 
 
 
 
 
 
 
 

marzec 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

kwiecień 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

maj 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
01.03.2020
niedziela nd
18:30
Traviata

Traviata

Giuseppe Verdi
Duża Scena
2 godz. 55 min | przerwy: 2

„Traviata”, której pierwowzorem była „Dama kameliowa” Aleksandra Dumasa syna, to historia o upadłej kobiecie, luksusowej paryskiej kurtyzanie i jej zbawieniu poprzez ofiarę miłości i śmierci. Krzysztof Nazar pomija historyczny kostium i społeczny kontekst opowieści, skupiając się na psychologii bohaterów, ich emocjach i motywacjach.

Zobacz więcej

OBSADA

K. Oleś-Blacha, A. Lampert, A. Szerszeń, A. Cząstka-Niezgódka, K. Kozarek, M. Kutnik, W. Pańkiw, S. Marszałowicz, V. Trukhan, K. Wiktor-Kałucka, P. Szczepanek, A. Wartalski, S. Knapik

02.03.2020
poniedziałek pn
18:30
O co biega?
Gość Opery Krakowskiej: Teatr Capitol

O co biega?

impreza zewnętrzna impreza zewnętrzna
Duża Scena
03.03.2020
wtorek wt
10:00
Muzyka i magia
Andrzej Zarycki, Wojciech Graniczewski

Muzyka i magia

Duża Scena
1 godz. 20 min

Fantastyczna podróż w magiczną krainę muzyki i baśni oczaruje dzieci niezwykłością zdarzeń. Bo jak mówi jedna z piosenek spektaklu - „Jest wiele teatrów na świecie bardziej i mniej poważnych, lecz najwspanialszym dla dzieci jest teatr wyobraźni”!

Zobacz więcej

OBSADA

A. Biegun, S. Knapik, M. Kutnik, M. Korybalska, J. Rakoczy, K. Wiktor-Kałucka, K. Kozarek, F. Makuch, J. Dębowski, B. Zawiślak-Dolny, K. Mędrek-Żurek, M. Herman

03.03.2020
wtorek wt
12:00
Muzyka i magia
Andrzej Zarycki, Wojciech Graniczewski

Muzyka i magia

Duża Scena
1 godz. 20 min

Fantastyczna podróż w magiczną krainę muzyki i baśni oczaruje dzieci niezwykłością zdarzeń. Bo jak mówi jedna z piosenek spektaklu - „Jest wiele teatrów na świecie bardziej i mniej poważnych, lecz najwspanialszym dla dzieci jest teatr wyobraźni”!

Zobacz więcej

OBSADA

A. Biegun, S. Knapik, M. Kutnik, M. Korybalska, J. Rakoczy, K. Wiktor-Kałucka, K. Kozarek, F. Makuch, J. Dębowski, B. Zawiślak-Dolny, K. Mędrek-Żurek, M. Herman

06.03.2020
piątek pt
11:00
Cyrulik sewilski

Cyrulik sewilski

Gioacchino Rossini
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
2 godz. 45 min | przerwy: 1

„Cyrulik sewilski” G. Rossiniego to opera buffa, która uznana jest za niedościgniony wzór gatunku. Jest to też najbardziej znane i kochane dzieło tego kompozytora, na które składa się piękna muzyka, świetny scenariusz i „niewyczerpane zasoby teatralnego humoru”, jak pisze Piotr Kamiński w książce „Tysiąc i jedna opera”. 

Zobacz więcej

OBSADA

J. Bielecki, R. Gierlach, M. Korybalska, T. Rak, W. Pańkiw, M. Kutnik, M. Barylak, W. Popiołek, J. Migała, J. Dijuk, J. Wróbel

07.03.2020
sobota sb
18:30
Cyrulik sewilski
kup bilet

Cyrulik sewilski

Gioacchino Rossini
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
2 godz. 45 min | przerwy: 1

„Cyrulik sewilski” G. Rossiniego to opera buffa, która uznana jest za niedościgniony wzór gatunku. Jest to też najbardziej znane i kochane dzieło tego kompozytora, na które składa się piękna muzyka, świetny scenariusz i „niewyczerpane zasoby teatralnego humoru”, jak pisze Piotr Kamiński w książce „Tysiąc i jedna opera”. 

Zobacz więcej

OBSADA

A. Sobierajski, J. Ozimkowski, M. Korybalska, Ł. Motkowicz, S. Marszałowicz, K. Kozarek, A. Cząstka-Niezgódka, W. Popiołek, J. Dijuk, J. Migała, J. Wójcik

08.03.2020
niedziela nd
18:30
Cyrulik sewilski
kup bilet

Cyrulik sewilski

Gioacchino Rossini
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
2 godz. 45 min | przerwy: 1

„Cyrulik sewilski” G. Rossiniego to opera buffa, która uznana jest za niedościgniony wzór gatunku. Jest to też najbardziej znane i kochane dzieło tego kompozytora, na które składa się piękna muzyka, świetny scenariusz i „niewyczerpane zasoby teatralnego humoru”, jak pisze Piotr Kamiński w książce „Tysiąc i jedna opera”. 

Zobacz więcej

OBSADA

J. Bielecki, R. Gierlach, N. Kukhar, T. Rak, W. Pańkiw, M. Kutnik, M. Barylak, W. Popiołek, J. Migała, J. Dijuk, J. Wróbel

13.03.2020
piątek pt
11:00
Kopciuszek
Balet do muzyki Gioacchina Rossiniego

Kopciuszek

Duża Scena
1 godz. 20 min

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze. Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. „Kopciuszek” w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością.

Zobacz więcej

14.03.2020
sobota sb
11:00
Z muzyką od poczęcia
kup bilet
Cykl warsztatów muzykoterapeutycznych
dla kobiet w ciąży

Z muzyką od poczęcia

Antresola
1,5 - 2 godz.
14.03.2020
sobota sb
18:30
Kopciuszek
Balet do muzyki Gioacchina Rossiniego

Kopciuszek

Duża Scena
1 godz. 20 min

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze. Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. „Kopciuszek” w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością.

Zobacz więcej

15.03.2020
niedziela nd
18:30
Kopciuszek
kup bilet
Balet do muzyki Gioacchina Rossiniego

Kopciuszek

Duża Scena
1 godz. 20 min

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze. Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. „Kopciuszek” w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością.

Zobacz więcej

20.03.2020
piątek pt
10:00
Pan Tralaliński
Scena Kameralna
1 godz. 10 min

„Pan Tralaliński” to spektakl  adresowany do dzieci w wielu 6-10 lat, będący połączeniem muzyki wybitnych polskich kompozytorów i poezji napisanej specjalnie dla najmłodszych.

Podczas przedstawienia prezentowane są m.in. wybrane pieśni z „Abecadła” Witolda Lutosławskiego, które kompozytor nazywał piosenkami dziecinnymi i opatrzył adnotacją: „do wykonywania dla dzieci i przez dzieci”. Muzykolog Mieczysław Tomaszewski pisał o nich: „Jest w nich prostota osiągnięta przez koncentrację, nierezygnowanie ze środków, użycie bogatego ich zespołu, ale aluzyjne, liczące na wrażliwość i inteligencję słuchacza”.

Zobacz więcej

OBSADA

M. Kutnik, K. Wiktor-Kałucka, K. Mędrek-Żurek, M. Barylak, K. Kozarek, K. Kutnik

20.03.2020
piątek pt
12:00
Pan Tralaliński
Scena Kameralna
1 godz. 10 min

„Pan Tralaliński” to spektakl  adresowany do dzieci w wielu 6-10 lat, będący połączeniem muzyki wybitnych polskich kompozytorów i poezji napisanej specjalnie dla najmłodszych.

Podczas przedstawienia prezentowane są m.in. wybrane pieśni z „Abecadła” Witolda Lutosławskiego, które kompozytor nazywał piosenkami dziecinnymi i opatrzył adnotacją: „do wykonywania dla dzieci i przez dzieci”. Muzykolog Mieczysław Tomaszewski pisał o nich: „Jest w nich prostota osiągnięta przez koncentrację, nierezygnowanie ze środków, użycie bogatego ich zespołu, ale aluzyjne, liczące na wrażliwość i inteligencję słuchacza”.

Zobacz więcej

OBSADA

M. Kutnik, K. Wiktor-Kałucka, K. Mędrek-Żurek, M. Barylak, K. Kozarek, K. Kutnik

22.03.2020
niedziela nd
11:00
Poranki
Antresola
1 godz. 30 min
27.03.2020
piątek pt
18:30
Orfeusz w piekle

Orfeusz w piekle

Jacques Offenbach

Operetka, w której Offenbach, król gatunku, sparodiował mit o Orfeuszu i Eurydyce, łamiąc dotychczasową tradycję ujęcia tematu. W repertuarze Opery Krakowskiej znajduje się najsłynniejsze z dzieł operowych o  wielkim uczuciu Orfeusza do zmarłej żony – „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. U Offenbacha małżonkowie są znudzeni sobą, szukając podniet „na boku”, w co ingerują bogowie Olimpu. Tak wywrócony na opak mit posłużył kompozytorowi do żartów z bezkarnego nadużywania władzy, jakiej dopuszczały się elity, wszechobecnej hipokryzji, podwójnej moralności i oszukiwania opinii publicznej.

Zobacz więcej

28.03.2020
sobota sb
18:30
Orfeusz w piekle

Orfeusz w piekle

Jacques Offenbach

Operetka, w której Offenbach, król gatunku, sparodiował mit o Orfeuszu i Eurydyce, łamiąc dotychczasową tradycję ujęcia tematu. W repertuarze Opery Krakowskiej znajduje się najsłynniejsze z dzieł operowych o  wielkim uczuciu Orfeusza do zmarłej żony – „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. U Offenbacha małżonkowie są znudzeni sobą, szukając podniet „na boku”, w co ingerują bogowie Olimpu. Tak wywrócony na opak mit posłużył kompozytorowi do żartów z bezkarnego nadużywania władzy, jakiej dopuszczały się elity, wszechobecnej hipokryzji, podwójnej moralności i oszukiwania opinii publicznej.

Zobacz więcej

29.03.2020
niedziela nd
18:30
Orfeusz w piekle

Orfeusz w piekle

Jacques Offenbach

Operetka, w której Offenbach, król gatunku, sparodiował mit o Orfeuszu i Eurydyce, łamiąc dotychczasową tradycję ujęcia tematu. W repertuarze Opery Krakowskiej znajduje się najsłynniejsze z dzieł operowych o  wielkim uczuciu Orfeusza do zmarłej żony – „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. U Offenbacha małżonkowie są znudzeni sobą, szukając podniet „na boku”, w co ingerują bogowie Olimpu. Tak wywrócony na opak mit posłużył kompozytorowi do żartów z bezkarnego nadużywania władzy, jakiej dopuszczały się elity, wszechobecnej hipokryzji, podwójnej moralności i oszukiwania opinii publicznej.

Zobacz więcej

31.03.2020
wtorek wt
18:30
Orfeusz w piekle

Orfeusz w piekle

Jacques Offenbach

Operetka, w której Offenbach, król gatunku, sparodiował mit o Orfeuszu i Eurydyce, łamiąc dotychczasową tradycję ujęcia tematu. W repertuarze Opery Krakowskiej znajduje się najsłynniejsze z dzieł operowych o  wielkim uczuciu Orfeusza do zmarłej żony – „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. U Offenbacha małżonkowie są znudzeni sobą, szukając podniet „na boku”, w co ingerują bogowie Olimpu. Tak wywrócony na opak mit posłużył kompozytorowi do żartów z bezkarnego nadużywania władzy, jakiej dopuszczały się elity, wszechobecnej hipokryzji, podwójnej moralności i oszukiwania opinii publicznej.

Zobacz więcej

Dyrekcja Opery Krakowskiej zastrzega sobie prawo do zmian w obsadzie i repertuarze.