A A A
normalny kontrast | duży kontrast

styczeń 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
 
 

luty 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 
 
 
 
 
 
 
 

marzec 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

kwiecień 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

maj 2020

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
01.03.2020
niedziela nd
18:30
Traviata

Traviata

Giuseppe Verdi
Duża Scena
2 godz. 55 min | przerwy: 2

„Traviata”, której pierwowzorem była „Dama kameliowa” Aleksandra Dumasa syna, to historia o upadłej kobiecie, luksusowej paryskiej kurtyzanie i jej zbawieniu poprzez ofiarę miłości i śmierci. Krzysztof Nazar pomija historyczny kostium i społeczny kontekst opowieści, skupiając się na psychologii bohaterów, ich emocjach i motywacjach.

Zobacz więcej

02.03.2020
poniedziałek pn
18:30
O co biega?
Gość Opery Krakowskiej: Teatr Capitol

O co biega?

impreza zewnętrzna impreza zewnętrzna
Duża Scena
03.03.2020
wtorek wt
10:00
Muzyka i magia
Andrzej Zarycki, Wojciech Graniczewski

Muzyka i magia

Duża Scena
1 godz. 20 min

Fantastyczna podróż w magiczną krainę muzyki i baśni oczaruje dzieci niezwykłością zdarzeń. Bo jak mówi jedna z piosenek spektaklu - „Jest wiele teatrów na świecie bardziej i mniej poważnych, lecz najwspanialszym dla dzieci jest teatr wyobraźni”!

Zobacz więcej

03.03.2020
wtorek wt
12:00
Muzyka i magia
Andrzej Zarycki, Wojciech Graniczewski

Muzyka i magia

Duża Scena
1 godz. 20 min

Fantastyczna podróż w magiczną krainę muzyki i baśni oczaruje dzieci niezwykłością zdarzeń. Bo jak mówi jedna z piosenek spektaklu - „Jest wiele teatrów na świecie bardziej i mniej poważnych, lecz najwspanialszym dla dzieci jest teatr wyobraźni”!

Zobacz więcej

06.03.2020
piątek pt
11:00
Cyrulik sewilski

Cyrulik sewilski

Gioacchino Rossini
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
2 godz. 45 min | przerwy: 1

„Cyrulik sewilski” G. Rossiniego to opera buffa, która uznana jest za niedościgniony wzór gatunku. Jest to też najbardziej znane i kochane dzieło tego kompozytora, na które składa się piękna muzyka, świetny scenariusz i „niewyczerpane zasoby teatralnego humoru”, jak pisze Piotr Kamiński w książce „Tysiąc i jedna opera”. 

Zobacz więcej

07.03.2020
sobota sb
18:30
Cyrulik sewilski

Cyrulik sewilski

Gioacchino Rossini
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
2 godz. 45 min | przerwy: 1

„Cyrulik sewilski” G. Rossiniego to opera buffa, która uznana jest za niedościgniony wzór gatunku. Jest to też najbardziej znane i kochane dzieło tego kompozytora, na które składa się piękna muzyka, świetny scenariusz i „niewyczerpane zasoby teatralnego humoru”, jak pisze Piotr Kamiński w książce „Tysiąc i jedna opera”. 

Zobacz więcej

08.03.2020
niedziela nd
18:30
Cyrulik sewilski

Cyrulik sewilski

Gioacchino Rossini
Dyrygent: Tomasz Tokarczyk
Duża Scena
2 godz. 45 min | przerwy: 1

„Cyrulik sewilski” G. Rossiniego to opera buffa, która uznana jest za niedościgniony wzór gatunku. Jest to też najbardziej znane i kochane dzieło tego kompozytora, na które składa się piękna muzyka, świetny scenariusz i „niewyczerpane zasoby teatralnego humoru”, jak pisze Piotr Kamiński w książce „Tysiąc i jedna opera”. 

Zobacz więcej

13.03.2020
piątek pt
11:00
Kopciuszek
Balet do muzyki Gioacchina Rossiniego

Kopciuszek

Duża Scena
1 godz. 20 min

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze. Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. „Kopciuszek” w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością.

Zobacz więcej

14.03.2020
sobota sb
11:00
Z muzyką od poczęcia
kup bilet
Cykl warsztatów muzykoterapeutycznych
dla kobiet w ciąży

Z muzyką od poczęcia

Antresola
1,5 - 2 godz.
14.03.2020
sobota sb
18:30
Kopciuszek
kup bilet
Balet do muzyki Gioacchina Rossiniego

Kopciuszek

Duża Scena
1 godz. 20 min

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze. Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. „Kopciuszek” w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością.

Zobacz więcej

15.03.2020
niedziela nd
18:30
Kopciuszek
kup bilet
Balet do muzyki Gioacchina Rossiniego

Kopciuszek

Duża Scena
1 godz. 20 min

Baletowa wersja znanej baśni o Kopciuszku, dwóch złośliwych siostrach i okrutnej macosze. Jej twórcą jest wybitny choreograf pochodzący z Mediolanu Giorgio Madia. Solista Baletu Béjarta i San Francisco Ballet dziś tworzy własne przedstawienia na scenach muzycznych Wiednia i Berlina. „Kopciuszek” w jego interpretacji został wzbogacony o nowe znaczenia przy zachowaniu uniwersalnego sensu przypowieści. Łączy w sobie subtelny liryzm z ironią i poczuciem humoru, wyróżnia się oryginalnym językiem choreografii, zaskakuje widowiskowością.

Zobacz więcej

20.03.2020
piątek pt
10:00
Pan Tralaliński
Scena Kameralna
1 godz. 10 min

„Pan Tralaliński” to spektakl  adresowany do dzieci w wielu 6-10 lat, będący połączeniem muzyki wybitnych polskich kompozytorów i poezji napisanej specjalnie dla najmłodszych.

Podczas przedstawienia prezentowane są m.in. wybrane pieśni z „Abecadła” Witolda Lutosławskiego, które kompozytor nazywał piosenkami dziecinnymi i opatrzył adnotacją: „do wykonywania dla dzieci i przez dzieci”. Muzykolog Mieczysław Tomaszewski pisał o nich: „Jest w nich prostota osiągnięta przez koncentrację, nierezygnowanie ze środków, użycie bogatego ich zespołu, ale aluzyjne, liczące na wrażliwość i inteligencję słuchacza”.

Zobacz więcej

20.03.2020
piątek pt
12:00
Pan Tralaliński
Scena Kameralna
1 godz. 10 min

„Pan Tralaliński” to spektakl  adresowany do dzieci w wielu 6-10 lat, będący połączeniem muzyki wybitnych polskich kompozytorów i poezji napisanej specjalnie dla najmłodszych.

Podczas przedstawienia prezentowane są m.in. wybrane pieśni z „Abecadła” Witolda Lutosławskiego, które kompozytor nazywał piosenkami dziecinnymi i opatrzył adnotacją: „do wykonywania dla dzieci i przez dzieci”. Muzykolog Mieczysław Tomaszewski pisał o nich: „Jest w nich prostota osiągnięta przez koncentrację, nierezygnowanie ze środków, użycie bogatego ich zespołu, ale aluzyjne, liczące na wrażliwość i inteligencję słuchacza”.

Zobacz więcej

22.03.2020
niedziela nd
11:00
Poranki
Antresola
1 godz. 30 min
27.03.2020
piątek pt
18:30
Orfeusz w piekle

Orfeusz w piekle

Jacques Offenbach

Operetka, w której Offenbach, król gatunku, sparodiował mit o Orfeuszu i Eurydyce, łamiąc dotychczasową tradycję ujęcia tematu. W repertuarze Opery Krakowskiej znajduje się najsłynniejsze z dzieł operowych o  wielkim uczuciu Orfeusza do zmarłej żony – „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. U Offenbacha małżonkowie są znudzeni sobą, szukając podniet „na boku”, w co ingerują bogowie Olimpu. Tak wywrócony na opak mit posłużył kompozytorowi do żartów z bezkarnego nadużywania władzy, jakiej dopuszczały się elity, wszechobecnej hipokryzji, podwójnej moralności i oszukiwania opinii publicznej.

Zobacz więcej

28.03.2020
sobota sb
18:30
Orfeusz w piekle

Orfeusz w piekle

Jacques Offenbach

Operetka, w której Offenbach, król gatunku, sparodiował mit o Orfeuszu i Eurydyce, łamiąc dotychczasową tradycję ujęcia tematu. W repertuarze Opery Krakowskiej znajduje się najsłynniejsze z dzieł operowych o  wielkim uczuciu Orfeusza do zmarłej żony – „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. U Offenbacha małżonkowie są znudzeni sobą, szukając podniet „na boku”, w co ingerują bogowie Olimpu. Tak wywrócony na opak mit posłużył kompozytorowi do żartów z bezkarnego nadużywania władzy, jakiej dopuszczały się elity, wszechobecnej hipokryzji, podwójnej moralności i oszukiwania opinii publicznej.

Zobacz więcej

29.03.2020
niedziela nd
18:30
Orfeusz w piekle
kup bilet

Orfeusz w piekle

Jacques Offenbach

Operetka, w której Offenbach, król gatunku, sparodiował mit o Orfeuszu i Eurydyce, łamiąc dotychczasową tradycję ujęcia tematu. W repertuarze Opery Krakowskiej znajduje się najsłynniejsze z dzieł operowych o  wielkim uczuciu Orfeusza do zmarłej żony – „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. U Offenbacha małżonkowie są znudzeni sobą, szukając podniet „na boku”, w co ingerują bogowie Olimpu. Tak wywrócony na opak mit posłużył kompozytorowi do żartów z bezkarnego nadużywania władzy, jakiej dopuszczały się elity, wszechobecnej hipokryzji, podwójnej moralności i oszukiwania opinii publicznej.

Zobacz więcej

31.03.2020
wtorek wt
18:30
Orfeusz w piekle
kup bilet

Orfeusz w piekle

Jacques Offenbach

Operetka, w której Offenbach, król gatunku, sparodiował mit o Orfeuszu i Eurydyce, łamiąc dotychczasową tradycję ujęcia tematu. W repertuarze Opery Krakowskiej znajduje się najsłynniejsze z dzieł operowych o  wielkim uczuciu Orfeusza do zmarłej żony – „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. U Offenbacha małżonkowie są znudzeni sobą, szukając podniet „na boku”, w co ingerują bogowie Olimpu. Tak wywrócony na opak mit posłużył kompozytorowi do żartów z bezkarnego nadużywania władzy, jakiej dopuszczały się elity, wszechobecnej hipokryzji, podwójnej moralności i oszukiwania opinii publicznej.

Zobacz więcej

Dyrekcja Opery Krakowskiej zastrzega sobie prawo do zmian w obsadzie i repertuarze.