A A A
normalny kontrast | duży kontrast

lipiec 2018

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

wrzesień 2018

p
w
ś
c
p
s
n
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
 

październik 2018

p
w
ś
c
p
s
n
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
05.10.2018
piątek pt
18:30
Opowieści Hoffmanna

Opowieści Hoffmanna

Jacques Offenbach
Duża Scena
3 godz. 45 min | przerwy: 2

Libretto opery oparte jest na kilku opowiadaniach niemieckiego romantyka, prekursora fantastyki grozy, E.T.A. Hoffmanna, który występuje w niej także jako postać. To on opowiada dzieje swoich miłości do trzech kobiet: Olimpii, Antonii i Giulietty. Każda z miłości jest inna i każda nieosiągalna, ponieważ zawsze jakiś demon zła krzyżuje plany spełnienia. Hoffmannowi pozostaje wierna wyłącznie Muza, tylko ją może kochać, bo taki jest los Poety. Muzyka opery idealnie przylega do warstwy dramaturgicznej, każda z opowieści otrzymała odmienny koloryt, nad całością unosi się aura fantastyki, tak charakterystyczna dla Hoffmannowskiej prozy. „Opowieści” obfitują we wspaniałe muzyczne przeboje a wśród nich niezwykle popularna barkarola, aria lalki Olimpii, pieśń Antonii czy pieśń o karle Kleinzacku.

Zobacz więcej

07.10.2018
niedziela nd
18:30
Opowieści Hoffmanna

Opowieści Hoffmanna

Jacques Offenbach
Duża Scena
3 godz. 45 min | przerwy: 2

Libretto opery oparte jest na kilku opowiadaniach niemieckiego romantyka, prekursora fantastyki grozy, E.T.A. Hoffmanna, który występuje w niej także jako postać. To on opowiada dzieje swoich miłości do trzech kobiet: Olimpii, Antonii i Giulietty. Każda z miłości jest inna i każda nieosiągalna, ponieważ zawsze jakiś demon zła krzyżuje plany spełnienia. Hoffmannowi pozostaje wierna wyłącznie Muza, tylko ją może kochać, bo taki jest los Poety. Muzyka opery idealnie przylega do warstwy dramaturgicznej, każda z opowieści otrzymała odmienny koloryt, nad całością unosi się aura fantastyki, tak charakterystyczna dla Hoffmannowskiej prozy. „Opowieści” obfitują we wspaniałe muzyczne przeboje a wśród nich niezwykle popularna barkarola, aria lalki Olimpii, pieśń Antonii czy pieśń o karle Kleinzacku.

Zobacz więcej

12.10.2018
piątek pt
18:30
Pajace / Gianni <br>Schicchi

Pajace / Gianni
Schicchi

Ruggero Leoncavallo / Giacomo Puccini
Duża Scena
2 godz. 40 min | przerwy: 1

Opowieść dotyczy skrajnych namiętności, które potrafią stać się źródłem destrukcji, pożerają człowieka, dewastują jego życie. W „Pajacach”  niszczącą siłą jest miłosna żądza i prowadząca do katastrofy zazdrość, w „Giannim Schicchim” – pieniądz i chciwość, pokazane tym razem  w komediowej formie. Dwa tytuły połączy żywioł teatru, o co starają się realizatorzy inscenizacji. Osobną przyjemnością jest muzyka, charakteryzująca postacie, budująca świat zachowań, sytuacji, relacji, uczuć…

Zobacz więcej

14.10.2018
niedziela nd
18:30
Pajace / Gianni <br>Schicchi

Pajace / Gianni
Schicchi

Ruggero Leoncavallo / Giacomo Puccini
Duża Scena
2 godz. 40 min | przerwy: 1

Opowieść dotyczy skrajnych namiętności, które potrafią stać się źródłem destrukcji, pożerają człowieka, dewastują jego życie. W „Pajacach”  niszczącą siłą jest miłosna żądza i prowadząca do katastrofy zazdrość, w „Giannim Schicchim” – pieniądz i chciwość, pokazane tym razem  w komediowej formie. Dwa tytuły połączy żywioł teatru, o co starają się realizatorzy inscenizacji. Osobną przyjemnością jest muzyka, charakteryzująca postacie, budująca świat zachowań, sytuacji, relacji, uczuć…

Zobacz więcej

20.10.2018
sobota sb
18:30
Orfeusz i Eurydyka

Orfeusz i Eurydyka

Christoph Willibald Gluck
Duża Scena
2 godz. | przerwy: 1

Libretto opery oparte jest na micie greckim. Eurydyka, żona Orfeusza, trackiego śpiewaka, została ukąszona przez żmiję i umarła. Orfeusz, aby ją odzyskać, schodzi do podziemia. Już prawie mu się udaje wyprowadzić Eurydykę do świata żywych, ale łamie boski zakaz, spogląda na nią i traci ukochaną na zawsze...

Zobacz więcej

21.10.2018
niedziela nd
18:30
Orfeusz i Eurydyka

Orfeusz i Eurydyka

Christoph Willibald Gluck
Duża Scena
2 godz. | przerwy: 1

Libretto opery oparte jest na micie greckim. Eurydyka, żona Orfeusza, trackiego śpiewaka, została ukąszona przez żmiję i umarła. Orfeusz, aby ją odzyskać, schodzi do podziemia. Już prawie mu się udaje wyprowadzić Eurydykę do świata żywych, ale łamie boski zakaz, spogląda na nią i traci ukochaną na zawsze...

Zobacz więcej

26.10.2018
piątek pt
18:30
Norma

Norma

Vincenzo Bellini
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 1

Tytułowa bohaterka to arcykapłanka rozdarta między miłością do mężczyzny, rzymskiego okupanta, a służbą wobec własnej społeczności. W interpretacji Laco Adamika problemy władzy i zniewolenia narodu są tłem dla wielkiego dramatu namiętności, jakie przeżywają bohaterowie. Miłość i zdrada, zazdrość i żądza zemsty w połączeniu z dumą i szlachetnością, determinującą postępowanie postaci, ukazują głębię ich człowieczeństwa, ale też są siłami niszczącymi, prowadzącymi do katastrofy. Reżyser podąża za muzyką, znakomicie wyrażającą otchłanie uczuć i siłę charakterów.

Zobacz więcej

28.10.2018
niedziela nd
18:30
Norma

Norma

Vincenzo Bellini
Duża Scena
3 godz. | przerwy: 1

Tytułowa bohaterka to arcykapłanka rozdarta między miłością do mężczyzny, rzymskiego okupanta, a służbą wobec własnej społeczności. W interpretacji Laco Adamika problemy władzy i zniewolenia narodu są tłem dla wielkiego dramatu namiętności, jakie przeżywają bohaterowie. Miłość i zdrada, zazdrość i żądza zemsty w połączeniu z dumą i szlachetnością, determinującą postępowanie postaci, ukazują głębię ich człowieczeństwa, ale też są siłami niszczącymi, prowadzącymi do katastrofy. Reżyser podąża za muzyką, znakomicie wyrażającą otchłanie uczuć i siłę charakterów.

Zobacz więcej

Dyrekcja Opery Krakowskiej zastrzega sobie prawo do zmian w obsadzie i repertuarze.