A A A
normalny kontrast | duży kontrast

Cyrulik sewilski
premiera

Terminy

Cyrulik sewilski <br>premiera

Kompozytor: Gioacchino Rossini

Realizatorzy:

Reżyseria: Jerzy Stuhr
Kierownictwo muzyczne: Tomasz Tokarczyk
Scenografia: Natalia Kitamikado
Kostiumy: Joanna Klimas
Projekty fryzur: Jaga Hupało
Przygotowanie chóru: Jacek Mentel
Ruch sceniczny: Katarzyna Aleksander-Kmieć
Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk 

Asystentki reżysera: Bożena Walczyk-Skrzypczak, Anna Popiel
Asystent kierownika muzycznego: Mieczysław Unger
Asystentka scenografa: Anna Łyszcz
Asystentka kierownika chóru: Joanna Wójtowicz
Inspicjenci: Agnieszka Sztencel, Mateusz Makselon
Suflerki: Dorota Sawka, Maria Mitkowska
Korepetytorzy solistów: Kristina Kutnik, Katarzyna Starzycka, Olga Tsymbaluk, Joachim Kołpanowicz
Akompaniator chóru: Olga Piotrowska-Cender
Tłumaczenie tekstu na tablicę świetlną: Dorota Sawka

Obsada:

HRABIA ALMAVIVA | Pablo Martínez

DOKTOR BARTOLO | Robert Gierlach

ROZYNA | Monika Korybalska

FIGARO | Sławomir Kowalewski

DON BASILIO | Wołodymyr Pańkiw

FIORELLO | Krzysztof Kozarek

BERTA | Agnieszka Cząstka

Ambroży | Stanisław Knapik

Oficer | Jan Migała / Jarosław Dijuk

Notariusz | Jacek Wróbel

ORKIESTRA i CHÓR OPERY KRAKOWSKIEJ
dyrygent: Tomasz Tokarczyk

Brak informacji o datach

„Cyrulik sewilski” G. Rossiniego to opera buffa, która uznana jest za niedościgniony wzór gatunku. Jest to też najbardziej znane i kochane dzieło tego kompozytora, na które składa się piękna muzyka, świetny scenariusz i „niewyczerpane zasoby teatralnego humoru”, jak pisze Piotr Kamiński w książce „Tysiąc i jedna opera”. Kierownictwo muzyczne nad operą G. Rossiniego sprawuje Tomasz Tokarczyk, za reżyserię odpowiada wybitny aktor teatralny i filmowy, reżyser i pedagog Jerzy Stuhr. Ten miłośnik Italii, tamtejszej kultury i sztuki, swój reżyserski debiut w teatrze muzycznym miał właśnie na krakowskiej scenie. Do dziś niesłabnącą popularnością cieszy się jego „Don Pasquale” G. Donizettiego. Tym razem na jego i Tomasza Tokarczyka warsztat znów trafia opera komiczna – „Cyrulik sewilski”, która jest popisem zarówno maestrii kompozytorskiej, jak też dowcipu. To także dzieło, które aż „roi się” od słynnych muzycznych tematów i „przebojów” w dziejach gatunku.